Mitt val, mitt liv !!

Ibland förstår jag inte vad jag gör för fel, varför man blir anklagad för att ta massa
saker och ting, men om jag nu gör det, varför visar det
inget på proven jag lämnar då ? :S
Du tror så hårt på en del saker att det blir till sanning i ditt
huvud. Jag ångrar så sjukt mycket saker jag gjort i mitt liv så ni anar inte,
men visst gjort är gjort och tyvärr kan man inte få de ogjort :/ Mitt liv flyter annars på mer än vad det
står stilla. Jag gläds åt det jag har och sörjer det jag saknar.

Det jag saknar just idag är Andreas, morfar och en riktig mamma som inte har problem
med alkoholen, som ringer och bortförklarar sig hela tiden och tror att det är så synd
om henne och bla bla bla... Tyvärr så passade det bara att ringa när man öppnat den
förbannade flaskan och prata om sig själv, skita i och fråga hur
man mår, om man hör något från sina andra bröder eller
fråga hur ens barnbarn mår osv.

Så jag fattade ett svårt beslut men det enda rätta för att jag själv
ska må bra och det var att välja bort henne från mitt liv, frågade min extra
mamma om hon ville ta på sig mammarollen på min sida och bli Tindas och Kendjis
farmor. Det tog itne så lång tid innan hon svarade "Ja, det väl klart att jag vill
det sonen min!" Men mina barn kommer ändå få veta vem deras biologiska
farmor är och varfrö jag valde bort henne. Sen är det upp till dem hur
dem vill göra och fatta deras egna beslut.
Jag kommer förklara för dem varför jag valde som jag gjorde och hur jag mådde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0