Kärlek vid första ögonkastet <3

Vad betyder en förlovningsring för dig ?

Vad betyder ett bröllop för dig ?

Betyder dem ringarna kärlek eller visar dem bara
sin kärlek till den andre partnern ?


Jag såg in i dina ögon
Jag kände hur hjärrtat stannade till
Jag tittade ner i marken och tog några steg
Jag tittade upp igen
Jag kände en klump i magen
Jag gick fram mot dig
Jag tittade på din klädstil
Jag sa hej, gav dig en kram
sen gav jag dig en puss

Du tittade knappt när jag kom
Du vågade kolla lite
Du vart mer och mer röd
Du var bosatt i din mobil

Vi gick in genom en dörr
Vi sa hej
Vi gick upp och kollade på film
Vi myste och pratade massa
Vi skrattade och log mot varandra

Denna dagen kände jag mig helt stum och nervös
till en början men det släppte mer och mer.
Jag visste att jag hade gått och blivit
förälskad i något så vackert och underbart.
Jag trodde aldrig att du skulle ge mig chansen
att få bli din, men det gjorde du och det kommer jag
ALDRIG ångra <3
Någon som vet vem detta inlägg handlar om ? :P

Kommentarer
Postat av: Josefine Hofvander

Tilda och första gången ni träffades. :)

2011-03-08 @ 16:55:55
Postat av: Anonym

Förlovning för mig visar att det är något seriöst, något som är värt att satsa på! Ringen betyder både kärlek och kärlek till sin trolovade.

Gifterml för mig är något stort, något som man gör en gång i livet! För mig är innebörden att man är säkra på varandra och vill bygga en framtid tillsammans med förhoppningar att det ska hålla för evigt. Dessutom är det en supermysig tillställning då släkten samlas. Att få bära sin kärestes efternamn känns också smickrande. Man blir en enhet, inte bara en familj. Ringarna symboliserar kärleken som man delar med sin partner!

Hur ser du själv på det hela?

2011-03-08 @ 23:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0